Stilte weekend

18 maart  00:00  Loenen

nb. website is in ontwikkeling.

Een weekend in stilte waarin zelf observatie centraal staat.

Naast het beoefenen van vipassana meditatie - afwisselend zitmeditatie en loopmeditatie -, is er ook ruimte voor yoga, karma yoga, wandeling in het bos, en een persoonlijk gesprek.
Tevens is er ruimte voor een teaching ter ondersteuning van je beoefening.

Het weekend wordt gehouden in Ashram Sada Shiva Dham. Hierdoor kun je dit weekend ook kennismaken met oude vedische rituelen zoals een vuurceremonie, lichtceremonie en mantra meditatie. Deelname aan deze rituelen is optioneel, je kunt ook in stilte mediteren.

Je overnacht in een kamer met 1 of meerdere deelnemers (mannen en vrouwen gescheiden). De badkamer is ook gedeeld.

Maaltijden: 3 maaltijden per dag, waarbij de lunch de warme maaltijd is. In de avond is broodmaaltijd met soep.

Karmayoga: bewust en vanuit je hart helpen/geven wat op dat moment nodig is. Als groep helpen wij na de maaltijd met de afwas. Daarnaast zal er twee keer een uur tijd ingeruimd zijn voor karma yoga in de (moes)tuin of in het huis. Bewust, in stilte, vanuit het hart, handelingen uitvoeren. Een mooie oefening voor in het dagelijks leven.

Prijs: 345 euro.
Start vrijdag 18:00uur met broodmaaltijd en soep.
Einde zondag 17:00uur.

Extra. In de middag (12:30-17:00uur) zal een workshop in de Wim Hof methode zijn. Deze workshop met oa een ademreis en ijsbad brengt je helemaal in het NU. In verbinding met jezelf. Een mooi begin voor een weekend in stilte.
Je kunt je hiervoor apart aanmelden. Kosten 99 euro.
Retraite
Ice.club