Zomerretraite

14 augustus  00:00

Ontmoet jezelf in de stilte van de ander!

Een retraite waarin samen mediteren en mindful spreken en luisteren centraal zullen staan.We gunnen ons de tijd voor werkelijk stilstaan, uitrusten en aandacht hebben voor onze essentie. In een atmosfeer, waarin veiligheid, verbinding, vreugde en inspiratie kunnen opbloeien. Vanuit de ruimte die zo ontstaat worden de wijsheden uit de boeddhistische psychologie eenvoudig en speels in de praktijk worden gebracht. (En intussen leer je ook nog iets over stress en welzijn in je brein).

Het programma
Het programma omvat verschillende vormen van meditatie en oefeningen in mindful communiceren. Ook bieden we een ‘circle of peace’ aan. In de ‘circle of peace’ ervaren we hoe we onszelf dieper kunnen leren kennen in de ontmoeting met de anderen. Niet door discussie, maar door mindful voor en bij onszelf en de ander aanwezig te zijn. Een krachtige werkvorm, die ons helpt opnieuw vertrouwen te voelen in een gemeenschap die ons steunt en doet opbloeien. We vinden onszelf in de ontmoeting met de ander.

Locatie
We zijn te gast in de gezellige Brabantse locatie ‘Op ‘T Hoff’ dichtbij St. Oederode. Maaltijden zijn vegetarisch. Overnachten kan op de locatie zelf in de zaal (lekker goedkoop, € 7 per nacht), met een tentje op het terrein of in een van vele B&B in de buurt.

De retraite is toegankelijk voor iedereen met enige meditatie ervaring. Wie niet bekend is met het werk van de Academie: graag eerst telefonisch overleg (06-23016358) om af te stemmen of vorm en inhoud van de retraite passend is voor jou.

Begeleiding
De retraite wordt begeleid door Dorle Lommatzsch. Kees Peters en een tweede docent, zullen ondersteunend aanwezig zijn met hun specifieke talenten en vaardigheden.

Start woensdag in de ochtend om 10 uur. Einde zondag rond 14.30 uur. Verdere details over reis en verblijf worden na inschrijving toegestuurd.

Verblijfskosten € 310
Retraitekosten € 250

Meld je aan vóór 1 juni en ontvang de early bird korting van € 50.
Academie voor Open Bewustzijn
Dorle Lommatzsch

8-WEKEN TRAINING TRAUMA-SENSITIEVE MINDFULNESS Specifieke mindfulnesstraining 19 april 13:00 https://openbewustzijn.nl/agenda/8-weken-training-trauma-sensitieve-mindfulness-start-19-april/
OPLEIDING TOT TRAUMA-SENSITIEVE MINDFULNESS THERAPEUT Opleiding tot trainer of coach 20 april 10:00 https://openbewustzijn.nl/agenda/start-opleiding-trauma-sensitieve-mindfulness/