Voluit Leven training

05 februari  10:00  Roermond

In deze 9-weekse training maken we gebruik van Acceptance and Commitment Therapy (ACT) gecombineerd met mindfulness. De Voluit Leven training is er op gericht om je weer te laten leven naar alles wat je belangrijk vind in het leven. Soms worden we tegengehouden door gedachtes en onzekerheden en leven we eigenlijk niet het leven wat we zouden willen. Een onderdeel van de Voluit Leven training is om dit te onderzoeken en te gaan kijken wat er nodig is om toch datgene te gaan doen wat je eigenlijk het aller liefste wil.

Daarnaast leer je in deze training hoe je met spanningen, onzekerheden, piekeren en andere ongemakken om kunt gaan. Je krijgt handvaten aangereikt om juist niet te vechten tegen de dingen die onvermijdelijk zijn. Wetenschappelijk onderzoek laat namelijk zien dat het vermijden van situaties misschien wel op kort termijn werkt, maar op lange termijn niet helpt. Door een meer accepterende houding te hebben ten opzichte van wat je niet wil, creëer je meer flexibiliteit en veerkracht. Daarnaast kun je je focus meer richten op hetgeen wat werkelijk belangrijk voor je is.

De volgende onderwerpen komen o.a. aan bod:

Met aandacht leven in het nu.
Richting geven aan je leven vanuit aanvaarding van wat er nu is.
Te leven vanuit wat je werkelijk belangrijk vindt.
Milder worden naar jezelf.
Je leert om beter om te gaan met de wisselvalligheden in het leven.
Balans vinden tussen wat je verstand en je hart je ingeven.

De training duurt 8 weken + 1 terugkommoment. De training volg je 8 weken achterelkaar en duurt 2 uur per keer. Als er een vakantie- of feestdag tussen zit, dan schuift de training een week op.
Week 9 plannen we 4 weken na week 8.
De kosten zijn €395,- excl. btw. Dit is inclusief het werkboek: "Voluit Leven" van Ernst Bohlmeijer.
Er kunnen maximaal 8 personen deelnemen aan deze training.
De locatie is Connect & See Minderbroederssingel 44 te Roermond. Bij restricties wordt de training online gegeven via ZOOM.
Acceptance & commitment training
Connect & See