De Sprekers

Prof. dr. Bob de Wit

Prof. dr. Bob de Wit is hoogleraar Strategic Leadership aan Nyenrode Business Universiteit. Hij maakt deel uit van het Nyenrode Faculty Expertisecenter Strategy, Organization & Leadership. Zijn belangrijkste onderzoeksonderwerp is de transformatie van bedrijven, sectoren en maatschappijen, aangespoord door diverse digitale technologieën en oplossingen op het gebied van biotechnologie en duurzame energie. Bob is een internationaal veel gevraagd spreker en geeft presentaties en lezingen aan grote groepen toehoorders. Hij bereidt leiders in de private en publieke sector voor op de komende economische en maatschappelijke revolutie in Society 4.0.

De Wit is (mede-)auteur van 20 boeken en talloze artikelen, hoofdstukken, cases en onderwijsnotities op het gebied van strategisch management. Zijn boeken Strategy Synthesis (1994, 1998, 2005, 2010, 2014, 2017) en Strategy: An international perspective (1994, 1998, 2005, 2010, 2014, 2017, 2020) worden gebruikt op universiteiten en business schools in meer dan 70 landen wereldwijd. De achtste editie van Strategy: An international perspective is gepland voor het voorjaar 2023. Zijn nieuwste boek is Society 4.0: Resolving eight key issues to build a citizens society (2021).

Bob de Wit heeft een Bachelor in de Psychologie van de Universiteit Utrecht, een Master van IIB Delft en een PhD in Management Science van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Van 1986 tot 1996 was hij universitair docent Strategisch Management aan de Rotterdam School of Management, en van 1996 tot 2012 Professor Strategie en Associate Dean for Research aan de Maastricht School of Management. Hij is lid van de reviewcommissie van de Strategic Management Society Conference.

Franca Warmenhoven

Franca Warmenhoven is arts-onderzoeker en docent bij het MUMC+ en mindfulness trainer/opleider bij SeeTrue. In de afgelopen jaren is Franca zich steeds meer bezig gaan houden met de collectieve uitdagingen waar we als maatschappij voor staan. Samen met anderen onderzoekt zij hoe we mindfulness en compassie kunnen gebruiken in de transformatie die nodig is in de huidige maatschappij. Een vraag die haar boeit is hoe we als individu en als collectief met meer wijsheid kunnen antwoorden op de belangrijke vragen rond ongelijkheid, rechtvaardigheid, klimaatverandering die nu spelen. Franca is de eerste voorzitter geweest van de Vereniging voor Mindfulness.

Rob Vincken

Rob Vincken is directeur eigenaar van SeeTrue. Seetrue is een opleidingsinstituut waar mindfulness centraal staat. Daarnaast verzorgt SeeTrue diverse andere opleiding die gerelateerd zijn aan mindfulness ACT, compassie en positieve psychologie. SeeTrue bestaat inmiddels 15 jaar. Rob is een van de medeoprichters van de Vereniging voor Mindfulness.

Corine Lepoutre

Dagvoorzitter en bestuurslid Corine Lepoutre is een ervaren mindfulness professional, retraite- en workshopbegeleider, en freelance journalist. Haar passie ligt in het delen van kennis vanuit een holistisch perspectief, met als doel zowel persoonlijke groei te bevorderen als het begrip van maatschappelijke processen te vergroten.

Yvonne Tuinte

Yvonne Tuinte is momenteel werkzaam als opleider/supervisor en trainer voor de 8 weekse MBSR. Daarnaast is ze trainer en supervisor voor de MBCL en MBCP. Muziek is een van haar grootste passies en momenteel is ze haar derde album aan het opnemen in de studio.
Momenteel combineert ze mindfulness en muziek in workshops en/of korte trainingen.