Certificering

Algemeen

De Vereniging Voor Mindfulness (VVM) certificeert haar leden als zij dit wensen. Hiermee geeft zij een kwaliteitsgarantie af waarmee wordt aangetoond dat deze gecertificeerde leden voldoende zijn opgeleid om mindfulness-based programma’s te geven. De belangrijkste trainingen zijn: Mindfulness Based Stress Reduction (MBSR) en/of Mindfulness Based Cognitieve Therapy (MBCT). Deze standaard programma’s zijn ontwikkeld door Jon Kabat-Zinn (MBSR) en Mark William, John Teasdale en Zindel Segal (MBCT). Daarnaast kun je ook gecertificeerd worden als je andere opleidingen hebt gevolgd die de VVM heeft geaccrediteerd, zoals onder andere de MBE-opleiding.

Doen zich onvolkomenheden voor bij de trainingen van een van onze gecertificeerde trainers, dan wordt het bestuur van de VVM hier graag van op de hoogte gesteld. Het bestuur zal de opmerkingen dan in behandeling nemen en waar nodig actie ondernemen.

Certificering VVM leden

Ben je trainer en wil je in aanmerking komen voor certificering? Lees de Procedure dan goed door. Voldoe je aan alle voorwaarden? Vraag dan de certificering aan.

Hercertificering VVM leden

Na 4 jaar verloopt je certificaat. Wil je je laten hercertificeren dan kun je dat hieronder aanvragen. Lees van tevoren eerst de bijbehorende Procedure door.

VVM Geaccrediteerde opleidingen

De wereld van mindfulness-opleidingen is groot. Wil je als trainer in aanmerking komen voor certificering dan is het belangrijk dat je een opleiding hebt gevolgd die door de VVM is geaccrediteerd. Hieronder vind je meer informatie en een overzicht van deze opleidingen.