Hercertificering VVM leden

De VVM vraagt je als ‘zelf toetsend element’ aan te geven hoe je bezig bent geweest met je eigen meditatie. Daarnaast moet je aangeven dat je mindfulness trainingen hebt gegeven en welke bijscholing je hebt gevolgd. Nadat je het aanvraagformulier hebt ingevuld met je opleidingen e.d. en eigen beoefeningen, kun je deze uitprinten of als PDF opslaan op je computer. (Het is overigens ook mogelijk om tussentijds je activiteiten al in te vullen zodat je na vier jaar minimaal werk hebt.) Vervolgens voer je een of twee intervisiegesprek(ken) met twee andere VVM-leden om je ingevulde formulier door te nemen. Er wordt verwacht dat zij een reflectie geven op wat je gedaan hebt en hoe jij als trainer functioneert. Een kort verslag van dit gesprek vul je vervolgens in op het formulier op de website en dit stuur je ter beoordeling door aan de Certificeringscommissie.

Bij een positieve beoordeling op compleetheid door de certificeringscommissie krijg je het nieuwe certificaat (dat wederom 4 jaar geldig is) per post thuis gestuurd.

Uiterlijk 1 jaar voor het verlopen van je certificaat ontvang je hierover een bericht van het secretariaat.