Aanvraagformulier certificaat mindfulness professional VVM

Niet correct ingevuld.

Invalid Input

Beoefening meditatie en mindfulness bewegen

Voorwaarde: Minimaal één jaar regelmatig mediteren in de mindfulness traditie (MBP, Vipassana, Zen, Shambala, Dzogchen of soortgelijk).

En minimaal één jaar beoefening mindful bewegen (zoals Hatha Yoga, Chi Gong, Tai Chi), indien in het MBP dat men geeft dit een wezenlijk onderdeel is. (Dit laatste is toegevoegd omdat niet bij ieder MBP mindfulnessbeweging een wezenlijk onderdeel is.)

Kunt u verklaren dat u aan bovenstaande voorwaarde voldoet en kunt u hierover een toelichting geven.

Retraites

Intensieve stilte retraite begeleidt door een ervaren gecertificeerde trainer/opleider/geschoolde retraite begeleider in Vipassana, Zen, Shambala, Dzogchen of soortgelijke traditie. Minimaal één retraite van 5-7 dagen (etmalen) of twee retraites van ieder minimaal 2,5 dagen.

Geef per retrait aan welke vorm, het aantal etmalen en bij wie de retrait gevolgd is.

Invalid Input

Geven van een MBP en zelfreflectie en supervisie

Voorwaarde: Heeft inmiddels ervaring opgedaan met het verzorgen van minimaal acht sessie’s waarvoor men de MBP-opleiding volgde. Hierbij worden formele en informele mindfulnessoefeningen aangeboden en gebruik gemaakt van adequaat materiaal(cd’s, werkboek, draaiboek e.d.) zoals ontwikkeld door Kabat-Zinn of Segal, Williams en Teasdale. of andere MBP-ontwikkelaars.

Persoonlijke zelfreflectie zoals, een uitgeschreven reflectieverslag over acht sessie’s door de professional zelf gegeven (indicatie één pagina per sessie) en waarover tevens supervisie is ontvangen. Minimaal drie uur supervisie door een ervaren professional. Een ervaren professional is iemand die gehercertificeerd is. Of door een gekwalificeerde supervisor over het MBP.

Invalid Input

Welke sessie heeft u gegeven?

Invalid Input

Het bovenstaande is verplicht om in te vullen gezien de aanvraag van het certificaat. Graag krijgen wij echter meer informatie over de gecertificeerden zodat we als vereniging meer kennis krijgen van onze leden.