Geaccrediteerde opleidingen

De wereld van mindfulness opleidingen is groot. Er zijn opleidingen die opleiden tot mindfulnesstrainer Mindfulness Based Stress Reduction (MBSR) en/of Mindfulness Based Cognitieve Therapie (MBCT). Maar er zijn tegenwoordig ook veel nieuwe Mindfulness Based Programma’s (MBP’s) opleidingen die hier een afgeleide van zijn. We spreken binnen de VVM inmiddels van Mindfulness Professionals wanneer we het hebben over door ons gecertificeerde leden die zijn opgeleid om een MBP (Mindfulness Based Programma waaronder MBSR en MBCT) over te dragen of in te zetten.

Een van de voorwaarden voor onze certificering is dat een door de VVM geaccrediteerde opleiding is gevolgd. Naast natuurlijk de andere voorwaarden.
Heb je jouw mindfulness-opleiding bij een ander opleidingsinstituut gevolgd? Leg de inhoud hiervan dan voor aan de certificeringscommissie van de VVM. Zij toetst dan of deze opleiding voldoende niveau en inhoud heeft voor certificering.