Jaardagen

Twee keer in het jaar organiseren wij een Jaardag. Op deze Jaardagen wordt in de ochtend de Algemene Ledenvergadering (ALV) gehouden en is er een inhoudelijk deel voor de leden. In de middag hebben we een spreker die ons op zijn of haar manier en vakgebied verdieping geeft op het gebied van mindfulness. De ochtend is enkel voor onze leden. In de middag verwelkomen wij ook graag geïnteresseerden in mindfulness.

Terugblik najaarsdag vrijdag 30 november 2018

Workshop Ondernemerscoach Veronique Prins

Ze stormde als een wervelwind het podium op, stuiterde een aantal keer er bijna ook weer af, enthousiasmeerde, choqueerde, liet zien hoe ze met haar ADHD mindful om heeft leren gaan, gewoon door te accepteren dat ze het heeft en er juist haar ‘unique selling point’ van maakte. We hebben het over Veronique Prins, ondernemerscoach.

Prins opende de Jaardag en in anderhalf uur tijd kregen we ‘college’ over hoe er meer resultaat te halen valt uit je mindfulness praktijk. Inspirerend, niet voor iedereen, zoals Prins zelf ook zegt, maar wel een Workshop waardoor je aan het denken wordt gezet: wees vooral jezelf en zet dat ook in bij je communicatie.

Wil je meer weten over Veronique en wat ze voor jou als ondernemer kan betekenen? Kijk dan op  www.jezaakvoorelkaar.nl www.facebook.com/jezaakvoorelkaar en op www.instagram.com/jezaakvoorelkaar. Of download direct haar 10 gratis tips via www.jezaakvoorelkaar.nl/10-gratis-tips

Algemene ledenvergadering

Op de Algemene Ledenvergadering vervolgens zijn we bijgepraat over het voornemen van het bestuur om onze erecode, certificering en accreditatie mede aan de hand van ‘A Framework for the Integrity of Mindfulness-Based Programs’ te herzien. Dit Framework is een internationaal document dat door EAMBA wordt omarmd en is ontwikkeld door een team van internationale mindfulness-professionals. Meer over dit alles kun je lezen in de notulen. Dit is nog een conceptversie. De definitieve notulen van de Algemene ledenvergadering in maart vind je hier

Middaglezing Susan Bögels

De middag stond in het teken van uitleg over de MYmind mindfulnesstraining door Dr. Susan Bögels. Bögels toonde wetenschappelijke aan welke resultaten de training heeft op kinderen met ADHD. Onderzocht is de behandeling met medicijnen versus de MYmind training. Pillen of chillen? Bevlogen presenteerde Susan de hoopgevende resultaten. Ongetwijfeld is dit een MBP waar we nog veel over zullen horen.

Wil je meer informatie over het onderwerp 'Pillen of chillen?' Bekijk dan de documentaire.

Susan heeft ook een aantal boeken geschreven:

Bögels, S. (2017). Mindful opvoeden in een druk bestaan. Amsterdam: Ambo Anthos.

Bögels, S.M. & Restifo, K. (2013). Mindful ouderschap: Een praktische gids voor hulpverleners. Houten: Lannoo Campus.

Bögels, S.M. & Restifo, K. (2013). Mindful ouderschap: Werkboek voor ouders. Houten: Lannoo Campus

Documenten jaardagen

Dit onderdeel is alleen zichtbaar voor leden. Log in om het overzicht van voorgaande jaren te zien en de documenten te downloaden.